Kurcze, ładna
Silnik ATD - ma ktoś coś takiego po jakimś programie?
Zwiń
X
-
Silnik ATD - ma ktoś coś takiego po jakimś programie?
Mam O1 4x4 i te 101KM to nieco za mało. Nie chcę sie pchać w jakieś przeróbki typu zmiana turbo czy modyfikacja głowicy, ale moc większa oczywiście by się przydała...
I tu pytanko: czy któryś z Was ma/miał w swojej skodzie silnik ATD i ma jakieś doświadczenie w zmianie programu?
O ile zmieniał, jakie były objawy(dynamika, spalanie), jak to silnik znosił?
No i kto godny zaufania mógłby dostąpić zaszczytu dokonania tunu w mojej skodziance?
-
-
...silnik czesto spotykany w Ibizie 6l, po programie osiaga 140-150ps i 300-320nm, duzym
plusem u ciebie w porownaniu do ibizy jest 6biegowa skrzynia i co za tym idzie wieksze sprzeglo (240mm). Spalanie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy co obecnie nie wzrosnie, moze nawet minimalnie spasc. Tutaj masz przykladowy wykres oski:
Komentarz
-
-
Czyli w sumie w silniku potencjał jest i to nie byle jaki!
Myślę że 130KM to będzie to co mi wystarczy do normalnej jazdy.
A co do spalania, to z wielu źródeł słyszałem że po dobrym programie podnoszącym moc w granicach zdrowego rozsądku spalanie spadło.
Gadałem już z Ecusoftem z Bielska żeby mi coś takiego pyknęli. NIe wim czy to dobry wybór.
U nich wczytanie mapy, pomiary na hamowni i obsługa towarzysząca to koszt jakieś 900-1400pln zależnie od skali tunu.
Komentarz
-
-
...ja bym uderzyl spokojnie w 140ps/320nm to taki przyjemny i lekki program,
z pomiarem na hamowni pewnie bedzie problem (malo kto ma hamownie 4x4) wiec pozostaje raczej dynometr. Co do tunera nie znam Ecusoft, polecic moge MT, Dynosoft, Rogala, Tune-up, ceny u nich tez podobne, poza tym skala tjunu nie ma tutaj nic do ceny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dariuspolo...ja bym uderzyl spokojnie w 140ps/320nm to taki przyjemny i lekki program,
z pomiarem na hamowni pewnie bedzie problem (malo kto ma hamownie 4x4) wiec pozostaje raczej dynometr. Co do tunera nie znam Ecusoft, polecic moge MT, Dynosoft, Rogala, Tune-up, ceny u nich tez podobne, poza tym skala tjunu nie ma tutaj nic do ceny.
Co do hamowni to nie będzie z tym problemu, bo w O1 nie ma stałego napędu więc go sobie elektronicznie odłączą i mi shamują na ośce. W razie czego, gdybym miał jakieś wątpliwosci to w Katowicach (po drodze) jest hamownia 4x4 i mogą tam mi test sieknąć.
1440pln to diagnostyka wozu, hamownia przed, hamownia po, program i jakaś tam gwarancja. Bez hamowni, na słowo honoru byłoby taniej ale nie chca tak robić.
Być może jeszcze mi zawias zmienią na +1,5" - ale ma trochę problemów ze ściągnięciem takiego zestawu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4A co do spalania, to z wielu źródeł słyszałem że po dobrym programie podnoszącym moc w granicach zdrowego rozsądku spalanie spadło.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Może padnie na Aligatora.
Jeśli będę robił sam soft to pewnie udam się do Aliego lub Rogalottiego którego już kilka osób mi rekomendowało.
Bielsko mi pasuje, bo jak będe miał zestaw zawiasów to jadę sobie na narty do Szczyrku, zostawiam auto na dwa dni i mam spokój.
A co do spalania, to trzeba utrzymać ten sam styl co nie będzie trudne.
Tak na prawdę to te KM potrzebne są do wyprzedzania po trasie, a nie od świateł do świateł bo bym sobie zażyczył 220km/410mn na przykład hehe.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dariuspoloszkoda niedowiarku, musisz pamietac tylko o zachowaniu tego samego stylu jazdy co wczesniej, a to czesto okazuje sie byc NAJTRUDNIEJSZE.
[ Dodano: Czw 11 Gru, 08 09:54 ]
w kazdym razie kazik4x4 raczej nie oszukuj sie ze spalanie spadnie i nie traktuj tego jako argumentu ZA :idea:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4A co do spalania, to trzeba utrzymać ten sam styl co nie będzie trudne.
Przy 140ps/320nm powinienes miec podobne osiagi jak seryjny G4 kombi TDI PD 130ps 4x4.
[ Dodano: Czw 11 Gru, 08 09:59 ]
Zamieszczone przez szkodaw przypadku zachowywania takiego samego stylu jazdy przed i po programie - robienie programu nie ma dla mnie wiekszego sensu.
[ Dodano: Czw 11 Gru, 08 10:04 ]
...chociaz w przypadku kazik4x4 mniejsze spalanie nie jest juz chyba mozliwe
Komentarz
-
-
No i ruszyłeś czułą strunę. Automat!
Stary, ja zawsze miałem wozy automaty, zawsze diesle!
Raz tylko się trafił CC700 ze skrzynią 4 (co za wóz na tamte czasy!) i C-klasa AMG 32 kompressor 320KM ze skrzynią 6b.
A w skodziance, jak napisałem jednemu z kolegów brakuje mi automatu! O ile moc da się zrobić to skrzyni softem ani hardwarem mi nie załatwią!
A na zimę muszę mieć dobry trakcyjnie samochód który mało pali.
Bo robienie 1400km tygodniowo ML400cdi wbrew pozorom nie jest ekonomiczne.
Komentarz
-
-
kazik4x4, ATD to bardzo podobna konstrukcja do nowszego AXR, co można z niego samym chipem spokojnie wyciagnąć widzisz w moim podpisie. Co do wrażeń z jazdy- duuuża poprawa :diabelski_usmiech Kiedyś, zaraz po chipie zamieszczałem szczegółowe dane dot. różnic w przyspieszaniu w różnych zakresach prędkości;-)
Masz fajny wózek, aż szkoda jeździć na serii - 4x4 zabiera sporo mocy na opory ruchu ;-)Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Jako były user pochipowej ATD powiem- ATD 4x4 bez chipa NIE JEŹDZI :diabelski_usmiech , a z ~130km zaczyna zapier... :twisted:
I spalanie spadło uwaga- o poł litra przy zachowaniu podobnego stylu jazdy + komfort przy wyprzedzaniu, nie było mowy, że boli i nie idzieIm bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.
Seat Leon FR 1.8TSI 2013
Komentarz
-
Komentarz